Alla inlägg under september 2010

Av Molle och Morsan - 30 september 2010 22:04

Jag skulle kunna vara hemma med Molle jämt. Jag vill inte alls jobba. Jag vill hänga med de andra mammorna och bebisarna på roliga aktiviteter.


Nu ska jag försöka sova. Vildingen vaknar väl snart, och sedan igen och igen och igen och igen till kl. halv sex imorgonbitti då han vill ha välling och kliva upp.

Av Molle och Morsan - 24 september 2010 11:16

MAJ GAD! Jag är så toktrött.

Natten har varit dålig. Det har varit många sådana den här veckan. Molle vaknade kl. 03:30 och ville kliva upp. Det ville inte vi. Han vägrade somna om, och strax efter 04 fick han välling trots att han inte ska äta på natten. Han somnade om, men sov inte speciellt länge och inte speciellt bra. Och följdaktigen inte vi heller.

Nu vill jag ha helg och sovmorgon!


Av Molle och Morsan - 23 september 2010 17:28

Jaha. Då har vildingen ramlat ur vagnen också. Trots att han satt fastspänd.


Hela den här dagen är bara kaos. Nu har dock Rasmus kommit hem så nu lär det väl ordna upp sig. Och snart är det helg. Äntligen sovmorgon!

Av Molle och Morsan - 21 september 2010 15:50

3/4 av föräldraledigheten har passerat och snart börjar jag arbeta igen. I januari. Jag har redan ångest. Jag vill hellre fylla dagarna med Klapp och Klang, Babysim, barnvagnspromenader och annat mysigt. Kommer vara SÅ avundsjuk på Rasmus när han ska vara hemma...


Idag provade vi en annan öppen förskola. Jag var måttligt imponerad. I fortsättningen blir det Klapp och Klang för hela slanten. :)

Av Molle och Morsan - 12 september 2010 10:03

Ytterligare en natt med väldigt begränsad sömn. Molle har dessutom blivit sjuk och har legat och snorat hela natten. Han kunde nästan inte andas genom näsan alls för allt snor, och då blir det väldigt svårt att suga på nappen. Han somnade inte förrän strax innan 22 igårnatt och ville ändå upp kl. 05:30. Nu sover han dock i vagnen och jag ska försöka hinna plocka undan och hänga upp tvätten.


Det är inte roligt alla dagar.



Av Molle och Morsan - 11 september 2010 20:48

Jag är TRÖTT!

Nätterna har gått från att vara dåliga till att vara helt fruktansvärda!

Molle vaknar 3-5 gånger innan jag själv hunnit gå och lägga mig (alltså från 19-23). Och sedan vaknar han 3-4 gånger till fram till kl. 02-03 då han inte kan somna om ordentligt på en dryg timme. Och sedan vaknar han ca 5 ggr till innan kl. 06:00 då han kliver upp för dagen. Och så har det varit nu hela veckan.

Av Molle och Morsan - 10 september 2010 20:35

Nu har alla aktiviteter börat och veckan har bjudit på två besök på Klapp och Klang (Molle ääälskar det. Kanske inte så mycket sången som leksakerna och kompisarna.) Idag har vi dessutom varit en sväng till biblioteket för Sång och musik-stund i Sagorummet. Inte riktigt min grej då jag saknade "lek-möjligheten". Men vi kanske försöker oss på det igen någon gång framöver.


Hur som helst sprang vi på en dam i övre medelåldern på biblioteket och Molle gjorde sitt bästa för att charma henne.  "Vilken söt son du har. Och vilka lockar. Han ser nästan ut som ett lammskinn" Eh... Tack?


Nästa vecka väntar ett BVC-besök, en biblioteksinformation om läsning för små barn, lite Klapp och Klang och så förstås babysimmet!

       

Av Molle och Morsan - 2 september 2010 17:14

Nu har han tagit sina första staplande steg. 2 stycken till mammas famn. Upp igen och ett och ett halvt till soffan.  8 ½ månad gammal.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards