Alla inlägg under februari 2010

Av Molle och Morsan - 25 februari 2010 15:17

Jag vaknade faktiskt någorlunda pigg imorse. Kors i taket. Rasmus ställde sin väckarklocka tidigare än vanligt och klev upp med lillsorken och lät mig sova. Sedan lade han honom i spjälsängen innan han begav sig iväg till jobbet. Själv sov jag som en stock och vaknade när det var dax för matning igen vid 8-tiden. Jag skulle tro att jag fått nästan 3 timmars sammanhängande sömn under natten. GUDOMLIGT! Undrar om Rasmus vill stiga upp extra tidigt imorgon också?

Av Molle och Morsan - 24 februari 2010 21:22

Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött.


  

Av Molle och Morsan - 23 februari 2010 12:05

Jag vet att jag inte är den första utmattade, slutkörda mamma i världen som glömmer nappar i en kastrull på spisen. Jag vet det för att jag googlade "bränt nappar".  Tack och lov att det kom upp några resultat, för jag känner mig som världens sämsta mamma ever.


Istället för att slänga ut kastrullen med napparna i snön hällde jag dumt nog vatten på den med resultatet att rök/ånga spred sig i huset. Drog lite panikartat med mig Molle ut i vagnen och tog en promenad medan den värsta lukten vädrades ut. Försökte hålla tillbaka tårarna, men det slutade med att jag gick där i skogen och bölade lite grann. Det krävs så lite när man är så trött.



Av Molle och Morsan - 23 februari 2010 06:21

Molle har vaknat en gång i timmen sedan 01:30. Nu räknar jag minuterna tills Rasmus väckarklocka ringer så att han kan ta barnet en stund.

Av Molle och Morsan - 22 februari 2010 10:41

  

Av Molle och Morsan - 22 februari 2010 10:23

  

Av Molle och Morsan - 22 februari 2010 10:10

*gäääsp*

Det har varit en av de lite sämre nätterna inatt. Molle har varit gasig i magen och inte riktigt velat/kunnat komma till ro. Så jag har inte sovit varken speciellt mycket eller särskilt bra, men är väldigt tacksam för den halvtimme som Rasmus tog honom imorse trots att han skulle till jobbet, så att jag fick sova ostört en stund.


NU å andra sidan sover han som ett barn. Vilket är helt logiskt eftersom han ÄR ett barn. I vanliga fall skulle jag genast ha kånkat upp oss båda på övervåningen och lagt mig att sova själv, men just idag (och just nu) har jag hantverkare här. De sköter sig visserligen ganska bra själva, men... och precis DÅ kommer de och behöver låna en sax. Vilken tur att jag inte sov!


Molle är i desperat behov av manikyr, men han ogillar verkligen att få naglarna filade. Inte vet jag om han föredrar att vara helt randig av alla rivsår han lyckas ge sig själv. Stackars lille sork!

Av Molle och Morsan - 19 februari 2010 09:38

I veckan har vi fått hem en bekräftelse från Skatteverket på att Molle nu heter Molle. Molle Oscar Herkules för att vara mer exakt. Jag kunde faktiskt inte vara mer nöjd med namnen! Oscar efter våra bröder och Herkules fanns i pappa Rasmus släkt redan på 1500-talet. Ingen i släkten har dock hetat Herkules sedan 1700-talet, så det var ju faktiskt dax att återinföra det.   

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards